Lekcja organizacyjna. BHP. System oceniania

1. Zeszyt i książka.

  • Zeszyt w kratkę 32 kartkowy
  • Podręcznik "Jak to działa? Podręcznik do techniki dla klasy czwartej szkoły podstawowej"

 2. Plan pracy.

 3. Wymagania edukacyjne.

 4. System oceniania.

 

    https://sp4technika.jimdofree.com/

Z przedmiotowym systemem oceniana i wymaganiami edukacyjnymi zapoznałam / zapoznałem się (są umieszczone na stronie przedmiotowej oraz na stronie szkoły w zakładce "Uczeń")

                                                     ...............................


Wymagania podstawowe

UCZEŃ:

• wyjaśnia, jak zapobiegać wypadkom w szkole

• wymienia zasady bezpiecznego używania narzędzi i urządzeń w pracowni technicznej

• przestrzega regulaminu pracowni technicznej

• określa przebieg drogi ewakuacyjnej w szkole

• rozróżnia znaki bezpieczeństwa

• posługuje się terminami: droga, chodnik, droga rowerowa, jezdnia, torowisko, pas ruchu, autostrada, droga ekspresowa i ogólnodostępna, droga twarda i gruntowa

• nazywa części drogi

• wymienia rodzaje znaków drogowych i opisuje ich kolor oraz kształt

• wymienia numery telefonów alarmowych

• przedstawia, jak prawidłowo wezwać służby ratownicze na miejsce wypadku

• wymienia warunki niezbędne do zdobycia karty rowerowej

• wymienia układy w rowerze

• nazywa części wchodzące w skład poszczególnych układów

• wylicza elementy obowiązkowego wyposażenia roweru

• prawidłowo posługuje się terminami: znaki drogowe pionowe (ostrzegawcze, zakazu, nakazu, informacyjne) i poziome

• rozróżnia poszczególne rodzaje znaków drogowych 

Wymagania ponadpodstawowe

UCZEŃ:

• uzasadnia, dlaczego należy stosować się do regulaminu podczas przebywania w pracowni technicznej

• planuje przebieg drogi ewakuacyjnej w szkole

• określa rozmieszczenie poszczególnych grup znaków bezpieczeństwa

• opisuje różne rodzaje dróg

• wymienia zasady obowiązujące na poszczególnych rodzajach dróg

• wyjaśnia i uzasadnia, które znaki drogowe są szczególnie ważne dla pieszych

• wskazuje, jak należy zachować się na miejscu wypadku

• omawia właściwości poszczególnych typów rowerów

• wyjaśnia zasady działania i funkcjonowania poszczególnych układów w rowerze

• podaje przykłady znaków drogowych z każdej grupy

Zadanie

Na następną lekcję przyniosę:

- blok rysunkowy A4 (może być kolorowa kartka).