1. Zeszyt i książka.
2. Plan pracy.
3. Wymagania edukacyjne.
4. System oceniania.
Z przedmiotowym systemem oceniana i wymaganiami edukacyjnymi zapoznałam / zapoznałem się (są umieszczone na stronie przedmiotowej oraz na stronie szkoły w zakładce "Uczeń")
...............................
UCZEŃ:
• wyjaśnia, jak zapobiegać wypadkom w szkole
• wymienia zasady bezpiecznego używania narzędzi i urządzeń w pracowni technicznej
• przestrzega regulaminu pracowni technicznej
• określa przebieg drogi ewakuacyjnej w szkole
• rozróżnia znaki bezpieczeństwa
• posługuje się terminami: droga, chodnik, droga rowerowa, jezdnia, torowisko, pas ruchu, autostrada, droga ekspresowa i ogólnodostępna, droga twarda i gruntowa
• nazywa części drogi
• wymienia rodzaje znaków drogowych i opisuje ich kolor oraz kształt
• wymienia numery telefonów alarmowych
• przedstawia, jak prawidłowo wezwać służby ratownicze na miejsce wypadku
• wymienia warunki niezbędne do zdobycia karty rowerowej
• wymienia układy w rowerze
• nazywa części wchodzące w skład poszczególnych układów
• wylicza elementy obowiązkowego wyposażenia roweru
• prawidłowo posługuje się terminami: znaki drogowe pionowe (ostrzegawcze, zakazu, nakazu, informacyjne) i poziome
• rozróżnia poszczególne rodzaje znaków drogowych
UCZEŃ:
• uzasadnia, dlaczego należy stosować się do regulaminu podczas przebywania w pracowni technicznej
• planuje przebieg drogi ewakuacyjnej w szkole
• określa rozmieszczenie poszczególnych grup znaków bezpieczeństwa
• opisuje różne rodzaje dróg
• wymienia zasady obowiązujące na poszczególnych rodzajach dróg
• wyjaśnia i uzasadnia, które znaki drogowe są szczególnie ważne dla pieszych
• wskazuje, jak należy zachować się na miejscu wypadku
• omawia właściwości poszczególnych typów rowerów
• wyjaśnia zasady działania i funkcjonowania poszczególnych układów w rowerze
• podaje przykłady znaków drogowych z każdej grupy
Na następną lekcję przyniosę:
- blok rysunkowy A4 (może być kolorowa kartka).