Lekcja organizacyjna. BHP. System oceniania

 

 1. Zeszyt i książka.

 2. Plan pracy.

 3. Wymagania edukacyjne.

 4. System oceniania.

 

    sp4technika.jimdo.com

WYMAGANIA EDUKACYJNE I KRYTERIA OCENIANIA Z PRZEDMIOTU ZAJĘCIA TECHNICZNE kl. 6

 

Przedmiotowy system oceniania ma na celu wspieranie rozwoju intelektualnego i osobowościowego ucznia. Wymagania edukacyjne formułowane są w oparciu o podstawę programową oraz "Program nauczania zajęć technicznych w klasach 4-6 szkoły podstawowej "Jak to działa?"

 

 

 

1. Na osiedlu

• wymienia nazwy instalacji osiedlowych

• przyporządkowuje urządzenia do instalacji, których są częścią

• projektuje idealne osiedle i uzasadnia swoją propozycję

2. Dom bez tajemnic

• wskazuje zalety i wady poszczególnych rodzajów budynków mieszkalnych

• podaje nazwy zawodów związanych z budową domów

• wymienia nazwy elementów konstrukcyjnych budynków mieszkalnych

3. To takie proste! –Mostek dla chomika

• wypisuje kolejności działań i szacuje czas ich trwania

• właściwie dobiera narzędzia do obróbki drewna

• formułuje i uzasadnia ocenę gotowej pracy

4. W pokoju nastolatka

• omawia zasady funkcjonalnego urządzenia pokoju

5. To takie proste! – Kolorowy kalendarz

• wypisuje kolejności działań i szacuje czas ich trwania

• formułuje i uzasadnia ocenę gotowej pracy

6. Instalacje w mieszkaniu

• określa funkcję poszczególnych instalacji występujących w budynku

• wymienia nazwy elementów poszczególnych instalacji

• omawia zasady działania różnych instalacji

• nazywa elementy obwodów elektrycznych

• rozróżnia symbole elementów obwodów elektrycznych

7. Opłaty domowe

• rozpoznaje rodzaje liczników

• prawidłowo odczytuje wskazania liczników

• podaje praktyczne sposoby zmniejszenia zużycia prądu, gazu i wody

• oblicza koszt zużycia poszczególnych zasobów

1. Żyj aktywnie

• wymienia przykłady działań zaliczanych do dużej i umiarkowanej aktywności fizycznej

• podaje sposoby na zachowanie zdrowia i dobrego samopoczucia

2. Zdrowie na talerzu

• wymienia produkty dostarczające określonych składników odżywczych

• określa znaczenie poszczególnych składników odżywczych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka

• podaje wartości odżywczą wybranych produktów

3. Sprawdź, co jesz

• odróżnia żywność przetworzoną od nieprzetworzonej

• wskazuje zdrowsze zamienniki produktów zawierających dodatki chemiczne

• odczytuje z opakowań produktów informacje o dodatkach chemicznych

4. Jak przygotować zdrowy posiłek?

• omawia etapy obróbki wstępnej żywności

• charakteryzuje sposoby konserwacji produktów spożywczych

1. Pudełko na prezent

• prawidłowo organizuje miejsce pracy

• właściwie dobiera narzędzia do obróbki papieru i posługuje się nimi zgodnie z przeznaczeniem

• dba o porządek i bezpieczeństwo w

1. Jak powstaje rysunek techniczny?

• nazywa poszczególne narzędzia kreślarskie i pomiarowe oraz określa ich funkcję

• prawidłowo posługuje się przyborami do kreślenia i pomiaru

• wykonuje proste rysunki z użyciem wskazanych narzędzi

2. Pismo techniczne

• odwzorowuje pismem technicznym poszczególne litery i cyfry

• określa wysokości i szerokości znaków pisma technicznego

• stosuje pismo techniczne do zapisania określonych wyrazów

• dba o estetykę tekstów zapisanych pismem technicznym

3. Elementy rysunku technicznego

• oblicza wielkości formatów rysunkowych w odniesieniu do formatu A4

• określa format zeszytu przedmiotowego

• wykonuje rysunek w podanej podziałce

• rozróżnia linie rysunkowe i wymiarowe

4. Szkice techniczne

• uzupełnia i samodzielnie wykonuje proste szkice techniczne

• wyznacza osie symetrii narysowanych figur

• omawia kolejne etapy szkicowania

• wykonuje szkic techniczny przedmiotu z zachowaniem właściwej kolejności działao

5. Rzuty prostokątne

• wyjaśnia, na czym polega rzutowanie prostokątne

• rozróżnia poszczególne rzuty: główny, boczny i z góry • omawia etapy i zasady rzutowania

• stosuje odpowiednie linie do zaznaczania konturów rzutowanych brył

• wykonuje rzutowanie prostych brył geometrycznych, posługując się układem osi

• rozpoznaje prawidłowo narysowane rzuty prostokątne określonych brył

6. Rzuty aksonometryczne

• określa, na czym polega rzutowanie aksonometryczne

• wymienia nazwy rodzajów rzutów aksonometrycznych

• omawia kolejne etapy przedstawiania brył w rzutach aksonometrycznych

• odróżnia rzuty izometryczne od rzutów w dimetrii ukośnej

• uzupełnia rysunki brył w izometrii i dimetrii ukośnej

• wykonuje rzuty izometryczne i dimetryczne ukośne brył

• przedstawia wskazane przedmioty w izometrii i dimetrii ukośnej

• kreśli rzuty aksonometryczne bryły przedstawionej w rzutach prostokątnych

7. Wymiarowanie rysunków technicznych

• nazywa wszystkie elementy zwymiarowanego rysunku technicznego

• prawidłowo stosuje linie, znaki i liczby wymiarowe

• wymiaruje rysunki brył

• rysuje i wymiaruje wskazany przedmiot

 

Zadanie

 

Napiszę dużymi literami,

drukowanymi, 

swoje:

imię, 

nazwisko,

klasę

nazwę szkoły