Cele lekcji:
Na dzisiejszej lekcji:
Notatka:
Metale powstają z surowców mineralnych wydobywanych z głębi ziemi. Zwykle występują w postaci rudy, czyli skał zawierających domieszkę innych substancji.
Notatka:
Stop - mieszanina metali, często z domieszką niemetali.
Ćw. 1, str. 30, Podręcznik "Jak to działa?"
Odczytaj co drugą literę zapisaną w diagramie. Zacznij od tej w wyróżnionej kratce. W ten sposób dowiesz się, jakie nazwy noszą stopy wymienionych pod diagramem składników. Zwróć uwagę na to, że z połączenia tych samych metali można otrzymać dwa różne stopy. Rozwiązanie przepisz do zeszytu.
Przygotuj mapę myśli, w której uwzględnisz metale (miedź, srebro, aluminium, złoto, ołów), ich właściwości i zastosowanie (informacje odszukaj w różnych źródłach). Przedstaw ją w zeszycie, w fajnej formie graficznej. Zapisz też, z jakich źródeł korzystałeś/korzystałaś. Zrób zdjęcie i wyślij za pomocą dziennika elektronicznego do oceny do 24 marca.
Przykładowa mapa myśli dotycząca stopów metali
Jeżeli chcesz poszerzyć swoją wiedzę o metalach - polecam materiał na platformie epodręczniki.pl
Cele lekcji:
Na dzisiejszej lekcji:
Zastanów się, które z przedstawionych przedmiotów zawiera żelazo? A jeśli masz w domu magnes możesz jeszcze sprawdzić właściwości magnetyczne podobnych przedmiotów.
Narzędzia do obróbki metali
Zapoznaj się teraz z narzędziami do obróbki metali
Jak dbać o wyroby z metalu?
Podaj (zapisz w zeszycie) nazwy narzędzi, które należy zastosować, aby z puszki aluminiowej zrobić piórnik na biurko. Następnie wymień w punktach czynności, które trzeba kolejno wykonać. Zastanów co by było potrzebne i co należałoby zrobić.