1. Zeszyt i książka.
2. Plan pracy.
3. Wymagania edukacyjne.
4. System oceniania.
https://sp4technika.jimdofree.com
Z przedmiotowym systemem oceniana i wymaganiami edukacyjnymi zapoznałam / zapoznałem się (są umieszczone na stronie przedmiotowej oraz na stronie szkoły w zakładce "Uczeń)
...............................
WYMAGANIA EDUKACYJNE I KRYTERIA OCENIANIA Z PRZEDMIOTU ZAJĘCIA TECHNICZNE kl. 6
Przedmiotowy system oceniania ma na celu wspieranie rozwoju intelektualnego i osobowościowego ucznia. Wymagania edukacyjne formułowane są w oparciu o podstawę programową oraz "Program nauczania zajęć technicznych w klasach 4-6 szkoły podstawowej "Jak to działa?"
1. Na osiedlu |
• wymienia nazwy instalacji osiedlowych • przyporządkowuje urządzenia do instalacji, których są częścią • projektuje idealne osiedle i uzasadnia swoją propozycję |
2. Dom bez tajemnic |
• wskazuje zalety i wady poszczególnych rodzajów budynków mieszkalnych • podaje nazwy zawodów związanych z budową domów • wymienia nazwy elementów konstrukcyjnych budynków mieszkalnych |
3. To takie proste! –Mostek dla chomika |
• wypisuje kolejności działań i szacuje czas ich trwania • właściwie dobiera narzędzia do obróbki drewna • formułuje i uzasadnia ocenę gotowej pracy |
4. W pokoju nastolatka |
• omawia zasady funkcjonalnego urządzenia pokoju |
5. To takie proste! – Kolorowy kalendarz |
• wypisuje kolejności działań i szacuje czas ich trwania • formułuje i uzasadnia ocenę gotowej pracy |
6. Instalacje w mieszkaniu |
• określa funkcję poszczególnych instalacji występujących w budynku • wymienia nazwy elementów poszczególnych instalacji • omawia zasady działania różnych instalacji • nazywa elementy obwodów elektrycznych • rozróżnia symbole elementów obwodów elektrycznych |
7. Opłaty domowe |
• rozpoznaje rodzaje liczników • prawidłowo odczytuje wskazania liczników • podaje praktyczne sposoby zmniejszenia zużycia prądu, gazu i wody • oblicza koszt zużycia poszczególnych zasobów |
1. Żyj aktywnie |
• wymienia przykłady działań zaliczanych do dużej i umiarkowanej aktywności fizycznej • podaje sposoby na zachowanie zdrowia i dobrego samopoczucia |
2. Zdrowie na talerzu |
• wymienia produkty dostarczające określonych składników odżywczych • określa znaczenie poszczególnych składników odżywczych dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka • podaje wartości odżywczą wybranych produktów |
3. Sprawdź, co jesz |
• odróżnia żywność przetworzoną od nieprzetworzonej • wskazuje zdrowsze zamienniki produktów zawierających dodatki chemiczne • odczytuje z opakowań produktów informacje o dodatkach chemicznych |
4. Jak przygotować zdrowy posiłek? |
• omawia etapy obróbki wstępnej żywności • charakteryzuje sposoby konserwacji produktów spożywczych |
1. Pudełko na prezent |
• prawidłowo organizuje miejsce pracy • właściwie dobiera narzędzia do obróbki papieru i posługuje się nimi zgodnie z przeznaczeniem • dba o porządek i bezpieczeństwo w |
1. Jak powstaje rysunek techniczny? |
• nazywa poszczególne narzędzia kreślarskie i pomiarowe oraz określa ich funkcję • prawidłowo posługuje się przyborami do kreślenia i pomiaru • wykonuje proste rysunki z użyciem wskazanych narzędzi |
2. Pismo techniczne |
• odwzorowuje pismem technicznym poszczególne litery i cyfry • określa wysokości i szerokości znaków pisma technicznego • stosuje pismo techniczne do zapisania określonych wyrazów • dba o estetykę tekstów zapisanych pismem technicznym |
3. Elementy rysunku technicznego |
• oblicza wielkości formatów rysunkowych w odniesieniu do formatu A4 • określa format zeszytu przedmiotowego • wykonuje rysunek w podanej podziałce • rozróżnia linie rysunkowe i wymiarowe |
4. Szkice techniczne |
• uzupełnia i samodzielnie wykonuje proste szkice techniczne • wyznacza osie symetrii narysowanych figur • omawia kolejne etapy szkicowania • wykonuje szkic techniczny przedmiotu z zachowaniem właściwej kolejności działao |
5. Rzuty prostokątne |
• wyjaśnia, na czym polega rzutowanie prostokątne • rozróżnia poszczególne rzuty: główny, boczny i z góry • omawia etapy i zasady rzutowania • stosuje odpowiednie linie do zaznaczania konturów rzutowanych brył • wykonuje rzutowanie prostych brył geometrycznych, posługując się układem osi • rozpoznaje prawidłowo narysowane rzuty prostokątne określonych brył |
6. Rzuty aksonometryczne |
• określa, na czym polega rzutowanie aksonometryczne • wymienia nazwy rodzajów rzutów aksonometrycznych • omawia kolejne etapy przedstawiania brył w rzutach aksonometrycznych • odróżnia rzuty izometryczne od rzutów w dimetrii ukośnej • uzupełnia rysunki brył w izometrii i dimetrii ukośnej • wykonuje rzuty izometryczne i dimetryczne ukośne brył • przedstawia wskazane przedmioty w izometrii i dimetrii ukośnej • kreśli rzuty aksonometryczne bryły przedstawionej w rzutach prostokątnych |
7. Wymiarowanie rysunków technicznych |
• nazywa wszystkie elementy zwymiarowanego rysunku technicznego • prawidłowo stosuje linie, znaki i liczby wymiarowe • wymiaruje rysunki brył • rysuje i wymiaruje wskazany przedmiot |
Wymagania edukacyjne znajdują się także na stronie szkoły, w zakładce "Uczniowie"
Napiszę dużymi literami,
drukowanymi,
swoje:
imię,
nazwisko,
klasę
nazwę szkoły